FANDOM

Zabójcze Umysły
Criminal Minds
640px-CMlogo
Gatunek serialu serial kryminalny
Kraj produkcji Stany Zjednocznone
Oryginalny język angielski
Liczba odcinków 230
Liczba serii 10 sezonów
Czas trwaina odcinka około 45 min.
Stacja telewizyjna

CBS

AXN, Telewizja Puls, TVP2

Lata emisji od 2005r
Data premiery 22 września 2005 rok

Zabójcze Umysły (ang. Criminal Minds) jest to serial kryminalny o jednostce FBI, która zajmuje się tworzeniem profili groźnych przestępców, głównie seryjnych morderców.

W USA serial wyemitowała stacja CBS, w Polsce – kanał AXN, od 31 października 2007 roku Telewizja Puls, a od 8 listopada 2010 roku TVP2.

FabułaEdytuj

Elitarna grupa profilerów z FBI zajmuje się badaniem psychiki kryminalistów. Pomaga im to w szukaniu zaginionych i porwanych, a dokładniej pomaga to wniknąć w umysł przestępcy i zrozumieć jego metody postępowania. Każdy odcinek to oddzielna sprawa i inne metody poszukiwania.
Aaron "Hotch" Hotchner ściągnął z przymusowego urlopu Jasona Gideona i od tej pory wspólnie szukają przestępców. Do grupy należy także młody Dr. Spencer Reid, Derek Morgan, Jennifer "JJ" Jareau, Elle Greenaway oraz genialna informatyczka Penelope Garcia. Później do zespołu dołączają rówież Emily Prentiss oraz Alex Blake.

SezonyEdytuj

Dotąd powstało dziesięć sezonów serialu. Na dzień 30. 09. 2015 zaplanowana jest premiera jedynastego sezonu Zabójczych Umysłów.

ZOBACZ: Sezony i lista odcinków

ObsadaEdytuj

ZOBACZ: BOHATEROWIE

ZOBACZ: OBSADA