FANDOM

Thomas Gibson - amerykański aktor telewizyjny, teatralny i filmowy. 
245px-Thomas Gibson

Mając 9 lat brał udział w teatrzyku dziecięcym z inscenizacją Zaczarowany cyrk (The Enchanted Circus).

Od roku 1973 występował z Footlight Players przy Dock Street Theater,

gdzie wcielał się w takie postacie jak Gburek, Książę z Bajki i Szalony Kapelusznik.

W latach 1979-1981 uczęszczał do College of Charleston. Latem 1980 miał praktykę przy Alabama Shakespeare Festival. Zdobył stypendium do prestiżowej instytucji Julliard School w Nowym Jorku, gdzie uczył się aktorstwa.

1985 debiutował na profesjonalnej scenie w spektaklu Davida Hare'a Mapa świata (A map of the world) przy New York Shakespeare Festival Public Theater.

Zagrał także w przedstawieniach szekspirowskich – Wieczór Trzech Króli (Twelfth Night), Dwaj Panowie z Werony (The Two Gentlemen of Verona),Makbet (Macbeth) i Henryk IV (Henry IV) oraz Skąpiec (The Miser) Moliera.

Pojawił się po raz pierwszy na małym ekranie w odcinkach seriali – Noga pracuje (Leg Work, 1987) i CBS Światło, które prowadzi (The Guiding Light1987), zanim zadebiutował w kinowym filmie przygodowym "Za horyzontem"(Far and Away1992). 

Krytycy wysoko ocenili jego rolę Gregory'ego Clifforda 'Grega' Montgomery w serialu ABC Dharma i Greg (2002), za który dwukrotnie był nominowany do nagrody Złotego Globu. Widzowie mogli go oglądać na dużym ekranie w roli do znudzenia uprzejmego, grzecznego i "czarującego" Chipa Rockefellera w komedii Briana Levanta Flintstonowie: Viva Rock Vegas (The Flintstones: Viva Rock Vegas,2000).

Zamieszkał w San Antonio w stanie Teksas, ojczystym mieście swojej żony – Christiny Gibson (od 1993), z którą ma troje dzieci: dwóch synów – Jamesa 'J.P. i Travisa Cartera i córkę Agathę Marie