FANDOM

Główny bohater
Reid

Imię i nazwisko

Spencer Reid

Płeć

Mężczyzna

Data urodzenia

9 Październik 1981

Rodzina

Diana Reid (matka)

William Reid (ojciec)

Daniel (wujek, nie żyje)

Ethel (ciocia)

Henry LaMontagne (syn chrzestny)

Praca

Agent Specjalny

Ranga

Supervisory Special Agent

Specjalność

Doktoraty:

  • Matematyka
  • Chemia
  • Inżynieria

Stopnie naukowe:

  • Psychologia
  • Socjologia

Status

Żyje

Aktor

Matthew Gray Gubler

Remy Thorne (dziecko, Revelations)

Andrew Astor (dziecko, The Instincts i Memorian)

Pierwszy odcinek

Extreme Aggressor

Dr Spencer Reid jest jednym z agentów specjalnych BAU . Najmłodszy agent FBI, posiada 3 doktoraty, Zna się na statystykach i profilach geograficznych.  

Reid jest geniuszem, jego IQ wynosi 187, potrafi czytać 20,000 słów na minutę. Ma pamięć ejdetyczną, czyli posiada zdolność odtwarzania złożonych obrazów, dźwięków i innych obiektów z bardzo dużą dokładnością, którą według niektórych badań dysponują nieliczne osoby.

Życie Edytuj

Reid w wieku 12 lat ukończył Las Vegas public high school, jest geniuszem i samoukiem.Kiedy był młody jego ojciec ich opuścił. Powodem była schizofrenia paranoidalna matki Spencera,Diany.W odcinku "L.D.S.K" wspominał, że był w szkole ofiarą przemocy. W "Elephant's Memory" opowiada Derek'owi jak został w szkole rozebrany do naga, i przywiązany do bramki, przed wszystkimi uczniami. Poczekał kiedy wszyscy znikną i wrócił do domu, jego matka nie zauważyła że wrócił późno do domu, było to spowodowane jej atakiem schizofrenii (chory traci kontakt z rzeczywistością). Reid dorastał ucząc się prawie wszystkiego z książek, zazwyczaj czytał z matką.

Kiedy miał osiemnaście lat przeniósł matkę do ośrodka dla chorych. Wciąż tam przebywa, a Reid wysyła jej codziennie listy, ponieważ nie może jej odwiedzać. Spencer jest przerażony faktem, że schizofrenia może być dziedziczna. W odcinku "Sex, Birth, Death" powiedział Morganowi, że wie jak to jest bać się własnych myśli ("I know what it's like to be afraid of your own mind." ).

Reid ma edjetyczną pamięć, potrafi zapamiętać  nadzwyczaj dużą ilość informacji z licznymi szczegółami. Jest geniuszem, jego IQ wynosi 187, potrafi czytać 20,000 słów na minutę.

Rodzina Edytuj

Jego ojciec William Reid jest prawnikiem, a matka Diana Reid profesorem literatury XV wieku. Kiedy miał 10 lat, ojciec zostawił go i jego matkę. Diana Reid chorowała na schizofrenię paranoidalną (paranoid schizophrenia).

Reid-and-his-mom-criminal-minds-15190133-500-281

Reid z matką

Reid miał bardzo mocną więź emocjonalną ze swoją matką, mimo stanu w jakim się znajdowała (chorowała na schizofrenię).

Behavioral Analysis Unit Edytuj

Spencer dołączył do FBI, wieku 21 lub 22 lat.

Inne Edytuj

  • W odcinku "The Popular Kids" mówi Derekowi o prześladujących go koszmarach
  • Lubi opery mydlane
  • Jest ojcem chrzestnym syna JJ Henrego
  • Kocha Halloween
    MV5BMTk4OTk5Njc0OF5BMl5BanBnXkFtZTcwNTEzOTcxMw@@. V1 SX1303 SY605