FANDOM

Alex Blake
S9 Alex Blake 2
Imię i Nazwisko Alex Blake
Płeć Kobieta
Data Urodzenia ?
Miejce urodzenia Kansas City, w stanie Missouri
Rodzina James Blake (mąż), Ethan Blake (syn)
Praca Agent Specjalny BAU
Status Żyje
Aktor Jeanne Tripplehorn

Dr. Alex Blake jest Agentem Specjalnym BAU, ekspertem w dziedzinie medycyny oraz profesorem na Georgetown. Dołąca do BAU po odejściu Prentiss na początku sezonu 8.

Blake jest absolwentem Berkeley. Zatrudniona, kiedy miała zaledwie 24 lata. 

Pośród wszystkich agentów największą sympatią darzy doktora Spencer'a Reid'a, doradza mu, pomaga w jego problemach. Jak się dowiadujemy w 9 sezonie dzieje się tak, ponieważ młody doktor przypomina Blake jej nieżyjącego syna.

Niewiele wiemy o jej życiu prywatnym. Jest żoną członka organizacji Lekarze Bez Granic Jamesa Blake. 

W 11 odcinku 9 sezonu agenci prowadzą śledztwo w Kansas City w stanie Missouri, zostali tam wezwani przez emerytowanego szefa tamtejszej policji, którym jest ojciec Blake. Z tego odcinka dowiadujemy się, że Alex miała dwóch braci policjantów, starszy zginął na służbie, gdy kobieta była jeszcze nastolatką. Młodszy natomiast jest obecnym komisarzem policji i wspólnie z FBI prowadzi śledztwo. Jest również wspomniane o matce Blake, która zmarła i od tej pory Alex nie odwiedziła rodzinnych stron, co mają jej za złe ojciec i młodszy brat. Jednak w trakcie śledztwa relacje Blake z rodziną ulegają poprawie, a cały odcinek jest zakończony wspólnym grillem agentów FBI z ojcem i bratem Alex.

Na koniec 9 sezonu dowiadujemy się, że była matką. Wyznaje to Reid'owi, który odepchnął ją i na siebie przyjął kulę przeznaczoną dla Blake. Alex gdy Spencer tracił przytomność nazwała go imieniem swojego nieżyjącego syna -Ethan. Jak się dowiadujemy, poprzez dociekliwość młodego doktora Reid'a, jej syn umarł w wieku 9 lat na nienazwaną chorobę neurologiczną. Lekarze nic nie mogli zrobić, a ona patrzyła jak jej syn umiera.